Piligriminė kelionė į Taize

2014 m. liepos 11 diena, prasidėjo MRU kapeliono Povilo Narijausko, Vilniaus r. Bezdonių „Saulėtekio“ pagrindinės mokyklos  mokinių bei viso Lietuvos jaunimo piligriminė kelionė į Taize kaimelį, Prancūzijoje.  Keliaudami į Prancūziją, turėjome galimybę sustoti  ir pasigrožėti  J.S. Bacho miestu – Leipcigu (Vokietija).
Taize, pamaldų metu, buvo  lietuviškai skaitomos   ne tik  Šventojo Rašto ištraukos, bet ir giedama giesmė „Viešpatie Tu viską žinai“, kas buvo jaudinanti, bet kartu ir nuostabi akimirka, nes tokiu būdu ir Lietuva  buvo paminėta tarp 33 pasaulio valstybių.
Grupelių susitikimuose, ne tik  analizuodavome Luko Evangelijos ir Apaštalų darbų tekstus, bet ir susipažinome su jaunimu, atvykusiu iš  įvairių pasaulio kampelių (Šiaurės  bei Pietų Amerikos, Afrikos, Azijos, Europos, bei  Papua Naujosios Gvinėjos).  Susitikimų metu užsienio jaunimą stengėmės išmokyti  žaisti  žaidimą  „Jurgeli meistreli“, padainuoti  dainą „Su gimimo diena“.   Mes išmokome  naujų žaidimų, mėgstamiausi buvo:  „Ninjago“, „Pėda prie pėdos“. Kartu su vokiečių ir anglų jaunimu sukūrėme šokį, vaizduojanti skirtingų luomų bei  tautų vienybę ir  lygybę.
Po pietų turėdavome ne tik šaunius teminius užsiėmimus (galimybė pabendrauti su  vietiniais Amerikos indėnais,  filmų peržiūra, pokalbis su broliu Roger, giedojimas ir t.t), bet ir  galimybę prisidėti prie bendruomenės, atlikdami įvairius naudingus darbus: valyti patalpas, plauti indus, dalinti maistą ir t.t.
Kai norėdavome pabūti tyloje ir ramybėje,  keliaudavome į kaimelio bažnyčią arba prie  Šv. Stepono šaltinėlio.   Turėdami laisvo  laiko minutėlę, skubėdavome aplankyti gretimas  Taize apylinkes: Cluny, Cormatin miestelius, pasimėgauti jų įspūdingais kraštovaizdžiais, unikalia XIV a.  architektūra, paragauti prancūziškų skanėstų.
Po vakarinių maldų visas jaunimas skubėdavo į Oyaką, kur galėdavo parodyti savo talentus. Jaunimas, atvykęs iš viso pasaulio, kartu dainuodavo, šokdavo, žaisdavo, bendraudavo, dalindavosi dienos įspūdžiais ir smagiai leido laiką.
Po savaitės buvimo  Taize kaimelyje, savo  kelionę  tęsėme kitame  krikščionims svarbiame Prancūzijos mieste – Paremonjalyje, kur aplankėme baziliką. Būtent šioje bazilikoje kilo/išplito Švč. Jėzaus širdies pamaldumas.
Iš Prancūzijos keliavome į Čekijos kurortinį miestelį  – Karlovy Vary. Šiame miestelyje  turėjome galimybę  paragauti bei susipažinti  su mineralinių vandenų įvairove. Aplankėme mineralinio vandens geizerį, žymius šio miestelio objektus.
Buvimas Taize  padėjo  ne tik pagilinti tikėjimo ir gyvenimo santykį darbo, solidarumo, socialinių klausimų, meno ir kultūros srityse bei sustiprinti taikos siekį pasaulyje, bet ir susipažinti su nuostabiais žmonėmis.